top of page

מסכמים עשור

מתן ציוני ע"פ הנתונים המופיעים באתר מוזיאון הפועל פתח-תקוה


ההיסטוריה של הפועל פתח-תקוה 2010-2020

העשור הראשון של שנות ה-2000 התחיל עם כמה עונות טובות אך נקטע עם ירידת ליגה בעונת 2006/7 הנוראית, לאחר שנים רבות בליגה הראשונה. כל אוהדיה הצעירים של הפועל מעולם לא חוו את הליגה השנייה, אך הגיעו בהמוניהם לכל מגרש חדש שנגלה לפניהם, תמכו והחזירו בתום עונה אחת בלבד את הקבוצה לליגת העל. הפועל מתקשה לחזור ל"רמה הגבוהה" ומצליחה לשרוד את עונות 2008/9 וב2009/10 רק ממש במחזורי הסיום.

2010/11

הפועל פותחת עונה שלישית ברציפות בליגת העל ורוצה להימנע מעונה נוספת של קרבות תחתית. בשמונת המחזורים הראשונים של העונה לא משכילה הפועל לנצח אפילו משחק אחד, כשהשפל מגיע בתבוסה כואבת 4:1 בדרבי. עומר גולן כבש צמד תוך שתי דקות וכבר בדקה ה-5 הפועל הייתה בפיגור של שני שערים. השוער שני דורי הורחק בדקה ה-17 ולמחצית ירדנו מושפלים ורותחים מעצבים ובפיגור של 4:0. כבר חשבנו שיהיה גרוע יותר אבל המשחק הסתיים ב4:1, כשבסיומו הוחלף מחפוד ביובל נעים. (השמועות מספרות שהמאמן פוטר כבר במחצית המשחק)

יובל נעים, שהיה זכור לרעה לאוהדי הפועל פתח תקוה ממשחק מקולל מול המאמן וקבוצתו דאז הפועל רמת גן, התקבל בבוז ובביקורת רבה. הפועל מצליחה לאסוף מספר נקודות, מנצחת את בית"ר ירושלים, מובסת 1:5 מול הפועל תל אביב ומסיימת את הסיבוב ה-1 כשהיא 5 נקודות מעל הקו האדום.

את הסיבוב השני פותחת הפועל רע מאוד: ארבעה הפסדים ותיקו אחד, שהורידו אותה למקום הלפני אחרון בתום המחזור ה-20. במחזור ה-21 הגיע הדרבי השני של העונה. 2500 אוהדי הפועל ביציע זניח באצטדיון רמת גן חוו בו זמנית הרגשת דה ז'ה וו, כאשר מכבי עלתה ליתרון של 2-0 בדקה השמינית. אחד מאוהדי הפועל המוכרים- יוסי חצוצרה, עזב באותו הרגע את האצטדיון בעצב עמוק. עברו 10 דקות בלבד והפועל הצליחה להשוות את התוצאה ל2-2. גיא דיין עשה 3-2 ומהפך ענק ונתן ניצחון בלתי נשכח לכחולים. עד היום ניתן לשמוע ביציעים שירים על "יוסי חצוצרה שאת ה2:2 לא ראה."

הפועל חיברה ניצחון שני ברציפות כאשר גברה 1-3 על הפועל באר שבע והצליחה להרים מעט את הראש ולהשרות אופטימיות בקרב האוהדים. הסיבוב השני המשיך עם קצב צבירת נקודות סביר בהחלט, אבל הקיזוז המקולל הפך פער של 11 מהקו האדום ל-5 בלבד. הפועל קופאת בפלייאוף התחתון ומשיגה רק שתי נקודות מחמש עשרה עד למחזור האחרון.

הפועל מגיעה למחזור הסיום כשהיא מקדימה רק בהפרש שערים את אשקלון, שבמקום הלפני האחרון. סכנין, שנמצאת מקום מעל ובחוף מבטחים, במרחק נקודה. רצה הגורל והפועל יצאה למשחק על החיים והמוות דווקא באשקלון. אצטדיון סלה היה גדוש באלפי צופים, כשיציע הפועל עולה על גדותיו. הפועל הופיעה בגדול למשחק, ניצחה 3:0 וסיימה במקום ה-14 שהוביל אותה למשחקי מבחן מול הפועל כפר-סבא. הפועל צלחה את המבחן בענק עם שני ניצחונות (4:1, 1:0) ונשארה עונה שלישית ברציפות בליגת העל.

שחקנים בולטים: צרפתי, דודו ביטון, גיא דיין, אלון תורג'מן, ניהאל חטובה, פביאן סטולר, יגאל אנטבי, רפי דהאן, ישראל זגורי, עידו אקסברד, אוהד קדוסי, דניאל אדו, ג'וניור ויסה, רועי גורדנה, שניר דורי, גל כהן, אייל שן, אוסטין אג'ידה.

מה עשינו בגביע? ניצחון בסיבוב ח' 1:3 על מכבי ת"א והפסד בשמינית מול נתניה


2011/2

כמנהגה בקודש, עובר על הפועל קיץ מפרך במיוחד. המועדון הולך לפירוק הראשון שלו ופותח את העונה רק בדקה האחרונה, לאחר דיונים, ערעורים ועיר אוהלים מול משרדי ההתאחדות לכדורגל. הפועל פותחת עם מינוס תשע נקודות, שקיבעו אותה במקום האחרון החל מהמחזור הראשון ועד למחזור הסיום של העונה.

המגרש הביתי של הפועל הוא עדיין אצטדיון רמת גן, כשראש הזהב טרם מוכן לארח משחקים. אם חלמנו על עונה הרואית, אז קיבלנו ניצחון בודד לאחר עשרה מחזורים. הפועל לא מתבזה, מחלצת תיקו חוץ מול מכבי חיפה, מסיימת את הדרבי בתיקו ואפילו מנצחת את בית"ר, אבל לא סוגרת את המינוס. הפועל ת"א שוב חוגגת על חשבון הפועל עם 5:0. במחזור ה-11 הפועל יוצאת מהמינוס ורחוקה רק 5 נקודות מהפועל חיפה, שבמקום ה-14. את הסיבוב ה-1 מסיימת הפועל במרחק של שבע נקודות מחוף מבטחים.

הסיבוב השני נפתח בצורה רעה, כשהפער מעונה נוספת בליגת העל הולך וגדל. כשכבר התחילו האוהדים להפנים שהסיפור גמור, הגיע שני ניצחונות רצופים על נתניה ובאר שבע (שער ניצחון בלתי נשכח של גיא צרפתי בדקה ה-93 בגשם שוטף וספיגת מטר אבנים בדרך הביתה) והאמונה חזרה. הפועל צמצמה את הפער מבאר שבע לשש נקודות בלבד. החלומות של הפועל על נס התאדו ככל שעברו המחזורים והנקודות לא הגיעו. בתום העונה יורדת הפועל לליגה השנייה ומוצאת רק מעט נחמה שהיריבה העירונית מצטרפת אליה.

משחק זכור: המשחק הראשון אי פעם בראש הזהב עם ניצחון 3:1 על מכבי חיפה ודרבי הבכורה ("מראה מראה") עם שער בלתי נשכח של ארמון בן נעים וניצחון 1:0.

שחקנים בולטים: אייל שן, אג'ידה, סטולר, דניאל אדו, ג'ונתן אסוס, יניב לוזון, ארמון בן נעים, אור פישביין, לורן בן ארי, גיא צרפתי, דומיניק וואסי, שחר בלילטי, יגאל אנטבי

מה עשינו בגביע? הפסדנו בסיבוב ח' 3:0 לאשדוד

2012/3

לאחר ארבע עונות רצופות וקשות בליגת העל, חוזרת הפועל לליגה השנייה ומבקשת לשחזר את הפעם האחרונה ולעלות בתום העונה בחזרה. הפועל פתחה בצורה בינונית אך כזו שהספיקה להיות בתום הסיבוב ה-1 בעמדה מצוינת. נצרת עלית, רעננה והפועל היו עם 27 נקודות, במקומות 2-4.

במחזור ה-17 מפרקת הפועל 5:1 את הרצליה ובתום המחזור ה-18 ניצבה הפועל במקום השני, שמוביל לליגת העל, אך מאז לא הצליחה לשוב אליו. מהפך וניצחון 3:2 בדקה ה-93 בעילוט מול אחי השאיר את הפועל במרחק של שלוש נקודות בלבד מעליית ליגה בתום המחזור ה-24. מאותו רגע והלאה התרחקה הפועל יותר ויותר עד שסיימה את העונה באכזבה גדולה במקום ה-15 ובמרחק של שבע עשרה נקודות מעלייה. משחק זכור: 4:4 ביתי עם אשקלון. עם אלון מזרחי על הקווים, הפועל פיגרה 3:1, הפכה ל4:3 אך ספגה שוויון בתוספת הזמן. שמעון אבו שיחק בעמדת השוער במשחק ליגה היחיד שלו במועדון.

שחקנים בולטים: יניב לוזון, עמירן שקלים, שניר דורי, שחר בלילטי, רועי זכרי, יניב לוזון, אור פישביין, ליאור ז'אן, גיא משפתי, ג'ונתן אסוס, רובי דבורה, אוהד אדלשטיין, אייל שן, שון מלכה

מה עשינו בגביע? הפסדנו בסיבוב ח' 1-0 לאסי גלבוע



2013/4

אחרי האכזבה מהעונה הקודמת, ניצב שוב אתגר עליית ליגה בפני הפועל. עם ניסן יחזקאל על הקווים וליאור אסולין בחוד, פתחה הפועל טוב את העונה והייתה בחלק העליון של הטבלה לאורך כל הסיבוב ה-1, אותו סיימה במקום ה-2 לאחר ניצחון ביתי 3:0 על נצרת עלית.

הפועל המשיכה במגמה חיובית והגדילה את הפער מהדולקות אחריה. ניצחון חוץ בנתניה, מהפך ענק מ2:0 ל3:2 על ראשל"צ וניצחון בסיבוב ח' על בני יהודה מהליגה הראשונה, סיפקו לאוהדים הנאה רבה. אבל הפועל כמו הפועל הפסידה שני משחקי ליגה ומיד לאחר מכן הודחה בשמינית גמר הגביע מול מעלות תרשיחא מליגה ב'. הפועל סיימה את העונה הסדירה במקום ה-2 ובפער של שתי נקודות מבני לוד השלישית.

לאחר תיקו עם עפולה ותבוסה 1:4 לנתניה (שלושער של ערן לוי), הפועל הקדימה בנקודה בלבד את בני לוד ובשתי נקודות את אחי נצרת. גם את המשחק השלישי בפלייאוף בעליון לא מצליחה הפועל לנצח ומסיימת בתיקו 1-1 ביתי עם בית"ר ת"א. במזל גדול נותר הפער בעינו כששתי המתחרות של הפועל מפסידות גם הן.

הפועל אירחה את בני לוד לקרב ישיר על הכרטיס השני לליגת העל. 4,500 צופים ממלאים את היציע המערבי באצטדיון ראש הזהב ורואים את הפועל יורדת למחצית בשוויון אבל ביתרון של שחקן. אורי פסו מבקיע מיד עם פתיחת המחצית, אקס הפועל, צ'ימזי אמבה, מורחק גם הוא והפועל מנצחת בסיום 2-0. כשנותרו רק תשע נקודות בקופה, הפועל ביתרון בן ארבע נקודות מהדולקות אחריה.

יותר מאלף אוהדי הפועל הצפינו לנצרת כדי להביא שלוש נקודות ולהבטיח את העלייה. זה התחיל נורא כשירדנו למחצית בפיגור של 1-0. ביציע שבעילוט התפזר כל הביטחון וחרדה קלה החלה מנשבת. דיוויד גומז כבש בדקה ה-63 את השוויון והשלים צמד ומהפך בדקה ה-78. החרדה התחלפה בשמחה מתפרצת, כשבתווך יוגב בן סימון מגזים בחגיגות ומורחק. עד הסיום החזיקה הפועל מעמד, ניצחה ושלחה את רבבת אוהדיה לחגוג ולחסום את צומת השומרים, שיקרא מאז ועד היום "צומת הפועל".

ראש הזהב לבש חג במחזור הלפני אחרון של העונה, כש 9,000 צופים מילאו אותו עד תום במשחק העלייה המושלם של הפועל. אדריאן פרננדז כבש מהנקודה הלבנה והעלה את הפועל ליתרון כבר לאחר ארבע דקות. דיוויד גומז השלים צמד שני ברציפות ב"מאני טיים", עשה 3-0 ונתן את האות לחגיגות העלייה.

משחק זכור: 2:1 בעילוט על אחי נצרת והחגיגות לאחר מכן. וגם: 2:0 בחוץ על מכבי נתניה של ערן לוי, שהורחק. שערים בדקות 90 ו-92 הביאו לחגיגה גדולה.

שחקנים: ליאור אסולין, אדריאן פרננדז, דיוויד גומז, קובי מוסא, אורי פסו, מייקל טוקורה, מירקו אורמוש, עמרי אלטמן


מה עשינו בגביע? ניצחנו בסיבוב ז' 3:1 את מחנה יהודה וניצחנו בסיבוב ח' 2:1 את בני יהודה מליגת העל. קיבלנו הגרלה "חלומית" בשמינית הגמר אך הפסדנו למעלות תרשיחא מליגה ב' והודחנו בבושת פנים.


2014/5

לאחר שתי עונות בלאומית, חזרה הפועל לליגת העל במטרה להישאר. עידן בראון, שהיה מאמן קבוצת הנוער המוצלחת, קיבל את משרת המאמן הראשי. הפועל פתחה עם שלושה הפסדים רצופים ו-10 שערי חובה. במחזורים 4-5 הפועל התאוששה עם שני ניצחונות רצופים: 4-1 על עכו, במשחק בו הייתה כניסה חינם והגיעו מעל ל-7000 אוהדים, ו 3-1 גדול באשדוד עם תצוגת קהל פנטסטית.

נדמה היה לרגע שיש רוח חדשה בקבוצה, אבל אז חווינו שוב שלושה הפסדים רצופים וחזרנו אל מתחת לקו האדום. הפועל המשיכה בעונה מאכזבת וחלשה כשב-16 משחקים (מחזור 13-28) השיגה רק ניצחון אחד. למרות הנתון המחפיר, ניצחה הפועל במחזור ה-29 בבלומפילד 2:1 את הפועל תל אביב ועלתה לשנייה אחת אל מעל הקו האדום, כשהיא מקדימה רק בהפרש שערים את עכו והפועל חיפה.

יצאנו לשני משחקים מול היריבות הישירות שלנו בתחתית. 4,500 צופים הגיעו לראש הזהב אבל חזו לדאבונם בהפסד 2-0 לעכו. הפועל הגיעה לפלייאוף התחתון במרחק של שלוש נקודות מהישארות. הגענו קרוב לאלף אוהדי הפועל ליציעי סמי עופר. הפתיחה הייתה חלומית כאשר דור חוגי כובש צמד עד הדקה ה-16 ומדביק עוד כדור לעמוד. הפועל ספגה שער בדקה ה-45 וירדה להפסקה ביתרון שברירי.

בתוך שש דקות במחצית השנייה התפרקה הפועל, כשקאלה השוער מציג יכולת שערורייתית. הפועל חיפה הפכה ל 3-2, ניצחה את המשחק והותירה אותנו דוממים ובוכיים. נותרו כעת שש נקודות בקופה והפער מהמנצחת עמד על 5 נקודות. הפועל אמנם ניצחה את שני המשחקים האחרונים אבל הייתה רחוקה שתי נקודות מהישארות וירדה בתום עונה אחת בחזרה לליגה הלאומית.

משחק זכור: ניצחון 2:1 בדרבי, שכלל שער אדיר של לירוי צעירי ושער ניצחון בנגיחה של עמרי אלטמן.

שחקנים בולטים: שחר הירש, דור חוגי, עמרי אלטמן, קאלה דרשלר, קובי מוסא, אורי פסו, מייקל טוקורה, מירקו אורמוש, חסן אבו זייד, דור כוכב, לירוי צעירי, גיא דיין, שגיב כהן, צ'ימזי אמבה, עמירן שקלים


מה עשינו בגביע? ניצחנו בסיבוב ח' את בני לוד, התרגשנו כשקיבלנו דרבי בשמינית אבל הפסדנו 1-0 והודחנו.




2015/6

הפועל חוזרת ללאומית ורוצה לעלות ליגה. מנחם קורצקי, שהחליף את עידן בראון בשלהי העונה הקודמת, ממשיך על הקווים. הפועל פותחת עם שלושה ניצחונות רצופים ומסיימת סיבוב ראשון מעולה עם 10 ניצחונות, מקום ראשון ופער של חמש נקודות מהמקום השלישי. הפועל במצב אידיאלי, אך מחלוקות בין הבעלים דורון גלנט לקורצקי מביאה לפיטוריו של המאמן, שעובר למכבי נתניה.

הפועל מאבדת גובה במהירות מסחררת ומשיגה רק שלושה ניצחונות בכל הסיבוב השני. בלאומית כמו בלאומית, גם סיבוב כל כך חלש לא גורם לאבדן הסיכויים והפועל מסיימת במרחק של שלוש נקודות בלבד מהמקום ה-2, בו נמצאת הפועל אשקלון.

הפועל משיגה שלוש תוצאות תיקו בפתיחת הפלייאוף ומתרחקת עד כדי 6 נקודות מאשקלון, אותה היא פוגשת כשנותרו עוד תשע בקופה. ניצחון של הפועל היה יכול להשאיר סיכוי ואוהדים רבים עדיין האמינו והדרימו כדי לצפות במשחק. המחצית הסתיימה ב1-0 למקומיים לאחר שער עצמי של מתן בלטקסה. אשקלון עלו ל2-0 בפתיחת המחצית השנייה אבל בלטקסה כבש לצד הנכון ועדי קונסטנסטינוס השווה. אשקלון הבקיעו שוב ובן אז'ובל השווה ל3-3. ברוך דגו עשה 4-3 לאשקלון ונראה שהמשחק גמור. המארחים כבר הריחו חגיגות עלייה, אבל ספגו אדום ופנדל אותו תרגם אז'ובל ל4-4. הפועל יכלה משום מקום לחזור למאבקי העלייה, אבל אורי פסו הכשיל בצורה הזויה שחקן יריב והפועל הפסידה בדקה ה-91 בתוצאה הבלתי שגרתית 5:4

הפועל לא השיגה אפילו ניצחון בודד בכל שבעת משחקי הפלייאוף העליון וקבעה שיא שלילי למועדון (באותה תקופה) כשסיימה במקום ה-6 בליגה השנייה. מתחילת הסיבוב ועד סוף העונה, ב-21 משחקים! הפועל משיגה שלושה ניצחונות בלבד ומסיימת עונה מאכזבת ונוראית.

משחק זכור: באחת ההזדמנויות האחרונות של הפועל להיצמד לצמרת, היא מפסידה 5:4 באשקלון בתוספת הזמן למארחת שנותרה בעשרה שחקנים.

שחקנים: בן אז'ובל, גל מאיו, ברנקו מיכאילוביץ', בן מלכה, פלורין אקים, אורי פסו, ויקי כחלון, מתן בלטקסה, ליאור אסולין, אפרים טקה, אוראל כהן, עמירן שקלים, עשהאל בן שבת, עדי קונסטנטינוס, עידו אקסברד

מה עשינו בגביע? הפסדנו בסיבוב ז' 2:0 לבית"ר תל אביב


2016/7

הפועל עוברת בעור שיניה את הבקרה התקציבית ומעמידה קבוצה לליגה הלאומית. אסף נמני פותח על הקווים ומשיג רק ניצחון אחד בתשעת המחזורים הראשונים. בתום המחזור ה-13 מצויה הפועל במקום האחרון בטבלה. ירון הוכנבוים מתמנה למאמן ושני ניצחונות רצופים במחזורים 14-15 מביאים את הפועל למקום ה-9 בסיום הסיבוב הראשון.

ההדחה הקבועה מהגביע מגיעה לאחר הפסד מביך 1:3 בצור שלום. הפועל ממשיכה לגמגם בסיבוב השני, אותו היא מסיימת בפלייאוף העליון אך רחוקה עד כדי 12 נקודות מהמקום ה-2. את העונה מסיימת הפועל במקום ה-6 בטבלה וחותמת עוד עונה מאכזבת בלאומית.

משחק זכור: ניצחון יוצא דופן של 3:6 על הפועל קטמון, במחזורי הסיום של העונה.

שחקנים בולטים: גל צרויה, מתן בלטקסה וגבי קניקובסקי, אבי איבגי, דניאל גרץ, דניאל כהן, אביעד בורלא, עומר ורד, יואב זיו, ירין חסן, סמיר באירקטרוביץ', מור שקד, דין אקפי, שגיב כהן, אור ברוך


מה עשינו בגביע? הפסדנו בסיבוב ז' 3:1 למכבי צור שלום


2017/8

ההיסטוריה חזרה על עצמה כשמאמן הנוער אורן קריספין מונה למאמן הקבוצה הבוגרת. הפועל פותחת עם שלושה ניצחונות בארבעת המחזורים הראשונים, אבל לא מנצחת בששת הבאים. את הסיבוב ה-1 מסיימת הפועל במקום ה-5 עם ניצחון על הפועל תל אביב ובמרחק של שבע נקודות מהמקום השני.

אחרי שהשיגה רק ניצחון בודד בתשעת המשחקים הראשונים של הסיבוב השני, הידרדרה הפועל עד המקום ה-13 ומרחק של נקודה ממשחקי המבחן. הפועל מסתבכת בתחתית ומגיעה לפלייאוף התחתון במרחק של שתי נקודות בלבד מהמקום ה-14. לאחר הפסד במשחק הראשון של הפלייאוף לבני לוד, צונחת הפועל למקום ה-14 אך מנצחת את כל ששת משחקי הפלייאוף האחרונים ונשארת בליגה.

משחק זכור: במחזור ה-26 פיגרה הפועל בבית מול מכבי הרצליה, שכבר כמעט איבדה סיכוי להישאר בליגה, אך שערים בדקות ה-86 ו-92 שברו את האורחים, שירדו לליגה השלישית בתום העונה.

שחקנים זכורים: רובי לבקוביץ', נס זמיר, ברנקו מיכאילוביץ', עמירן שקלים, איציק כהן, גל צרויה, חיים איצרין, גל קולני, והיב חביבאללה, עומר ורד, דניאל כהן, ירין חסן, רם לוי, אור ברוך, אדריאן רוצ'ט, דור גלילי, דניאל שוורצבוים, רוי רונן


מה עשינו בגביע? לא כשלנו מול מ.ס דבוריה בסיבוב ז' וניצחנו 2:1, אבל הפסדנו בסיבוב ח' להפועל חיפה


2018/9

אחת העונות המאתגרות והמרגשות של העשור. לאחר פירוק שני, פותחת הפועל במינוס 11 נקודות! המועדון מנוהל ע"י המפרק עד שעמותת הכחולה משלימה את חלומה ורוכשת את הפועל. הקהל מתגייס ומגיע מצד אחד לתמוך בקבוצה עם משימת ההישארות המאתגר ומצד שני פועל דרך העמותה כדי לרכוש את המועדון.

העונה נפתחת מצוין עם שני ניצחונות, כשבמחזור השני מול הפועל רמת גן היה זה שער בדקה ה-90 של סוקונה שהביא את הניצחון. אחרי הפסד לקטמון הגיעו שתי תוצאות תיקו והחלה דאגה מסוימת, אבל איכסל ובני לוד לא אספו נקודות, כך שהמצב היה סביר. במחזור ה-6 הפועל מנצחת בבית את איכסל, מוחקת את המינוס ורחוקה שלוש נקודות בלבד מהמקום ה-13.

דווקא אחרי שמחקה את המינוס, הפועל נעצרת עם לא פחת משבעה משחקים ללא ניצחון שכללו ארבעה הפסדים, שלוש תוצאות תיקו והדחה בגביע מול כפר קאסם, אז בליגה א'. בתום המחזור ה-13 הפועל במקום האחרון בטבלה. שני ניצחונות במחזורים 14-15 הביאו את הפועל לסיום הסיבוב ה-1, כשהיא חמש נקודות בלבד מהישארות.

את הסיבוב השני פתחה הפועל עם תיקו והספד, אבל אז השיגה 11 נקודות מ-15 ופתחה פער קטן משני המקומות האחרונים. העמותה קיבלה רשמית את הבעלות, רוח חיובית נכנסה למועדון וביציעים ואחרי שלושה ניצחונות ברציפות התרחקה הפועל מהתחתית מרחק שלש שלוש נקודות. גם בפלייאוף התחתון לא רוותה הפועל נחת וסיימה את משחקה הראשון מול בני לוד בשוויון מאופס. באותה תוצאה הסתיים גם המשחק השני מול רמה"ש והמצב בטבלה היה לא נורמלי.

המרחק בין מרמורק העשירית לראשל"צ, שבמקום ה-15, היה בן שתי נקודות בלבד. הפועל הקדימה רק בנקודה את רמה"ש, עכו וראשל"צ ובהפרש שערים את בני לוד. הפחד מירידת ליגה דווקא לאחר שעמותת הכחולה רכשה את המועדון היה ממשי. במחזור ה-33 אירחה הפועל את נצרת, השלימה מהפך גדול וניצחון 3:2, שנתן המון חמצן אבל עדיין לא הבטיח הישארות.

במחזור -34, הפסידה הפועל בעכו והתקרבה שוב לסכנה. שלושה מחזורים לסיום, מרמורק הגיעה לראש הזהב למלחמת עולם. 2,000 אוהדי הפועל רצו לנצח ולהשלים את המשימה, וראו שני שערי יתרון תוך עשר דקות. הפועל ניצחה 0:3, העפילה עד למקום ה-11 והתרחקה 5 נקודות מהמקום ה-15, כשנותרו רק שש נקודות בקופה. הפער מהמקום שמוביל למבחנים היה של שלוש נקודות ונדמה היה שזהו, סיימנו.

הפועל התארחה בראשל"צ, במחזור הלפני אחרון של העונה, סיימה בתיקו 0-0 וערב המחזור האחרון עדיין לא יכלה לנשום לרווחה. הפועל איכסל כבר ירדה רשמית וכך גם מרמורק. הדבר היחיד שנותר הוא הימנעות מהמקום ה-14, שיוביל למשחקי המבחן מול נציגת ליגה א'. להפועל 43 נקודות, כמו לראשל"צ, כאשר רמה"ש עם 42 נקודות.

כמה מאות אוהדים הגענו לאיכסל, בלחץ עצום. פגשנו קבוצה שכבר ירדה ליגה, אבל דווקא היא הייתה זו שעלתה ליתרון בדקה ה-13. היציע היה על סף התקף חרדה. התחלנו לחשוב מול מי נשחק במשחקי המבחן, אבל אז הפועל הגיבה עם שני שערים בשלוש דקות והפכה. אנס דאבור האורח השווה והוריד את הקבוצות למחצית בשוויון. היינו דבוקים לתוצאות בניידים ובמשך מספר דקות, הפועל ירדה למקום ה-14. אמאדו סוקונה עם צמד שערים ושגיא דרור עם הקינוח עשו 5:2 במחצית השנייה ובסופו של דבר סיימה הפועל את העונה במקום ה-10, שהיה הנמוך אי פעם אבל עדיין מתוק נוכח האתגר והעונה הארוכה והקשה.

משחק זכור: היו הרבה, אבל הלחץ במחזור הסיום היה בשיאו כשהפועל נקלעה לפיגור מוקדם וירדה למחצית רק בשוויון מול איכסל שכבר ירדה ליגה. הפועל הצליחה בסופו של דבר לנצח 5:2 ולהימלט ממשחקי המבחן

שחקנים בולטים: שגיא דרור, גל לוי, סוקונה, דודי אלון, רם לוי, עמית מזרחי, דניאל שוורצבוים, ירין חסן, רוי מליקה, קובי מור, עומר ורד, דיוויד אבידור, טאקויה מוראימה, רוי רונן, איב פמבו, ספיר יתאח.


מה עשינו בגביע? הפסדנו בסיבוב ז', בבית, לכפר קאסם מליגה א'.




2019/20

בפעם הראשונה בתולדותיה, פותחת הפועל את העונה כשהמועדון בבעלות עמותת הכחולה. עם תקציב נמוך יחסית, זכר לפרסית התשלומים למפרק ברכישת הקבוצה, פותחת הפועל את העונה עם תיקו ושני ניצחונות שהציבו אותה במקום הראשון בטבלה לאחר שלושה מחזורים. שלושה הפסדים רצופים גורמים להפועל לאבד גובה ובסיום הסיבוב הראשון הפועל מציגה תמונה מאוזנת לחלוטין עם 5 ניצחונות, 5 תוצאת תיקו ו-5 הפסדים.

הפועל מודחת בגביע המדינה בסיבוב ח' עם הפסד 1-0 בהארכה מול אדומים אשדוד מליגה א'. את הסיבוב השני של העונה פותחת הפועל עם שתי תוצאות תיקו, כולל 4:4 ברמה"ש לאחר פיגור של 4:1 עד לדקה ה-83. רגע לפני סיום העשור השני של שנות ה-2000, הפועל נמצאת במרכז הטבלה בעונה השביעית בלאומית מתוך עשר השנים האחרונות.

bottom of page