top of page

"יש לנו שאיפות לחזור לליגת העל ולהיות בין המועדונים המובילים בישראל": ראיון מיוחד עם אבי יחיאל

"יש לנו שאיפות לחזור לליגת העל ולהיות בין המועדונים המובילים בישראל": ראיון מיוחד עם אבי יחיאל

בימים האחרונים חזר מנכ"ל הפועל פתח תקוה מביקור מוצלח בניו יורק, והוא מסתכל במבט אופטימי לעבר העתיד: "יש לנו שלד טוב מאוד לעתיד, אני מאמין יותר מתמיד בתלכיד שקיים היום בהפועל פתח תקוה ובכוח של המועדון"


צילום: סער כרמלי


ביום שני הקרוב, בדיוק ביום בו תעלה הפועל פתח תקוה לאחד המשחקים החשובים ביותר שלה העונה, ימלאו שלוש שנים להעברת הבעלות על המועדון לידי עמותת הכחולה, שקטעה שנים רבות של מחדלים ניהוליים וכלכליים בהפועל פתח תקוה. במחצית תקופת בעלות האוהדים, בשנה וחצי האחרונות, עומד בראש המערכת המנכ"ל אבי יחיאל, שלמד להכיר מקרוב את העבודה עם העמותה.

"עם כל מה שעברנו בשלוש השנים האלו והאתגרים שעמדו בפני העמותה והמועדון בתקופה הזו, המועדון נמצא היום במצב הטוב ביותר בשלוש השנים האחרונות", אומר יחיאל בראיון לאתר הרשמי. "אם אנחנו מסתכלים על הארגון שבנינו, היכולות הכלכליות, הקשרים שיצרנו והניסיון שצברנו, אנחנו במקום אחר לחלוטין היום. אחד המכשולים הכי גדולים של העמותה, והרגשתי את זה על בשרי בשנה הראשונה שלי, היא שהיינו חסרי ניסיון לחלוטין ונאלצנו ללמוד הכל בדרך הקשה. עם כל המכות שספגנו, אני חושב שאנחנו יכולים להיות מאוד גאים במקום שבו המועדון נמצא היום, ובהחלט יכולים להיות אופטימיים מאוד לקראת ההמשך".

אחרי שנה וחצי של עבודה כמנכ"ל במועדון אוהדים, מה דעתך על ההתאמה של המודל הזה להפועל פתח תקוה?

"אני חושב שאנחנו עדיין צריכים לחפש את הדרך הנכונה עבורנו מבחינת המשאבים ויצירת הכנסות קבועות כדי שנוכל להמשיך להתקדם. הדבר הכי חשוב הוא להמשיך ולקדם את הרעיון של העמותה, לקדם את המותג הפועל פתח תקוה, כדי למשוך עוד ועוד חברי עמותה וספונסרים. אם נדע לעשות את זה, נוכל לייצר מספיק משאבים כדי להמשיך בתהליך ההתקדמות".



"להמשיך ולחזק את המותג הפועל פתח תקוה". צילום: סער כרמלי

בראיה קדימה, באיזה מקומות אתה חושב שהעמותה צריכה לעשות קפיצת מדרגה כדי שהמועדון יגיע למקומות גבוהים יותר?

"כמובן העניין הכלכלי הוא חלק משמעותי, אבל ישנם דברים חשובים נוספים. חשוב מאוד לשמור על יציבות והמשכיות בכל הגזרות, גם בתוך העמותה ובבעלי התפקיד במועדון. אנחנו נמדד גם ביכולת שלנו לחדד את העקרונות שלנו ולייצר מועדון בריא מבחינה כלכלית ותרבותית. אני מאוד מאמין שכאשר הדברים האלו מתקיימים, אז רואים את זה גם בצד המקצועי, כי בסופו של דבר המטרה היא לייצר מועדון תחרותי ומנצח. יש לנו שאיפות לחזור לליגת העל ולהיות בין המועדונים המובילים בישראל, זה תהליך שהוא מורכב וארוך אבל ככל שנעשה את העבודה יותר טוב ונהיה יותר מאוחדים, אז הסיכויים ילכו ויגדלו".

איך אתה רואה את מידת המעורבות של הוועד המנהל בנעשה בקבוצה, מבחינתך אתה מקבל את השקט והתנאים לנהל את המועדון כפי שאתה מוצא לנכון?

"כן, גם בזה יש שיפור משמעותי העונה ואני מאמין גם שזה חלק מתהליך הלמידה של העמותה. העונה יש שיתוף פעולה טוב מאוד בין העמותה למועדון וביני לבין הוועד המנהל. אני חושב שהיו הרבה רגעים שהיוו פרשת דרכים בשנה וחצי האלו, אבל נשארנו ביחד והצלחנו לפתור משברים לא פשוטים. אני מאוד נהנה מהעבודה והעשייה, ואני גם מאוד אופטימי שאפשר וצריך להתקדם הרבה יותר מהמקום בו אנחנו נמצאים עכשיו".

"מאמין יותר מתמיד בתלכיד הקיים"

יחיאל חזר בימים האחרונים מביקור של עשרה ימים בניו יורק, במהלכם רשם גם מספר פגישות מוצלחות בהקשר של הפועל. במהלך השהות בחו"ל ראה המנכ"ל מרחוק את ההפסד למ.ס כפר קאסם והתיקו מול הפועל רמת גן. "אין ספק שהתוצאות היו מאכזבות, אבל אנחנו ממשיכים קדימה", אומר יחיאל. "אנחנו מבינים שהיו שני משחקים פחות טובים שלנו ואנחנו רוצים לחזור לנצח ולהתקרב למטרה הקרובה שלנו שהיא הגעה לפלייאוף העליון. אנחנו צריכים ללמוד מהמשחקים האלו, לשים אותם מאחור ולהיות ממוקדים במשחק החשוב שלנו ביום שני".



הפנים ליום שני. צילום: סער כרמלי

יחיאל משוכנע כי הצוות המקצועי וסגל השחקנים הקיים יכול להוביל את הקבוצה למטרות שלה. "אני מאמין יותר מתמיד בתלכיד שקיים היום בהפועל פתח תקוה ובכוח של המועדון", הוא אומר. "אני מאמין באנרגיות שהצלחנו לייצר השנה כמועדון, השחקנים עם הצוות, האוהדים וההנהלה, זה משהו שמאוד ניכר לטובה בחודשים האחרונים. עשינו העונה דברים מאוד יפים ואנחנו רוצים לעשות דברים יותר טובים וגדולים ולא מסתפקים באיפה שאנחנו כרגע. אני מאמין שאנחנו לפני הזדמנות לעשות קפיצת מדרגה. התלכיד שיצרנו בקבוצה הבוגרת זה תלכיד שיכול וצריך להביא אותנו למטרות שלנו".

לסיום, מבקש יחיאל להפנות כמה דברים לאוהדים לקראת מחזורי הסיום של העונה: "טעמנו השנה לא מעט את תחושת הניצחון וכולנו רוצים לחוות עוד רגעים כאלה. חשוב לזכור שמה שהביא אותנו לנקודה טובה יותר מקצועית מהעונה שעברה היא שגיבשנו תלכיד טוב ויחסים בריאים בין המועדון, האוהדים, ההנהלה, השחקנים והצוות. זה משהו שחשוב לשמר. גם כשקשה וקצת לא הולך והדברים נראים לא לטובתנו, היכולת שלנו להיות מאוחדים ולהביא את האנרגיות הטובות במיוחד למשחק הבית הקרוב, זה דבר מאוד משמעותי".

"לקהל של הפועל פתח תקוה יש אפקט אדיר", הוסיף יחיאל. "אנחנו צריכים את האוהדים איתנו, השחקנים צריכים את הקהל ולא בכדי יש לנו מאזן מצוין במשחקי הבית העונה. זה הגיע בזכות האנרגיות המיוחדות שהיו העונה במשחקים שלנו. צריך לשמר את זה גם כשלפעמים דברים הולכים לא כמתוכנן, כי אנחנו מאמינים בקבוצה הזאת ובצוות. יש לנו תלכיד שאני מקווה שימשיך איתנו גם מעבר לעונה הזאת, יש לנו שלד טוב מאוד לעתיד. אנחנו רוצים לשמור על זה, להגיע למטרות שלנו ולהתקדם, כי אנחנו לא נסתפק בפלייאוף העליון בלבד".


bottom of page