top of page

המאבק על הפלייאוף העליון: הפועל תתארח מחר אצל ראשון לציון

הקבוצה של עופר טסלפפה תגיע למשחק כשהיא יודעת שניצחון יבטיח לה מקום בפלייאוף העליון, לראשונה מזה חמש שנים. חיים איצרין נפצע באימון המסכם, ליאור ברקוביץ' צפוי לשוב לסגל

כולם מחר בראשון לציון. צילום: קובי אליהו


שני מחזורים לסיום הסיבוב השני של הליגה הלאומית, הפועל פתח תקוה תתארח מחר (שישי, 15:00, הברפלד) אצל הפועל ראשון לציון, למשחק מכריע על המיקום בפלייאוף העליון. הפועל מגיעה למשחק לאחר תקופה פחות טובה, במהלכה ניצחה רק פעם אחת בששת המשחקים האחרונים, כשבשלושת האחרונים לא השכילה לכבוש. ניצחון חוץ של הפועל יבטיח מקום בפלייאוף העליון לראשונה מאז עונת 2016/7.


הפועל תגיע למשחק ללא מוחמד באדיר, שירצה עונש בגין צבירת 9 כרטיסים צהובים, בנוסף לעונש ההרחקה מחמישה משחקים שספג היום מבית הדין של ההתאחדות לכדורגל. חיים איצרין נפצע היום בשריר התאומים באימון המסכם של הקבוצה ויעבור בדיקת אולטרסאונד. הוא צפוי להעדר מהמשחק מחר. ירדן כהן עדיין מתאושש מהפציעה שלו ויעדר גם הוא מהסגל מחר. מי שצפוי לשוב לסגל הוא הקשר ליאור ברקוביץ' לאחר שנעדר במשך תקופה ארוכה.


צריך לדעת


* המקומיים בכתום מציגים סיבוב שני מצוין, במהלכו צברו עד כה 21 נקודות (4 יותר מהפועל). ראשל"צ החלה את הסיבוב השני במקום הלפני אחרון, אך מאז טיפסה עד למקום ה-8 וממועמדת לירידה, יכולה להתברג בפלייאוף העליון אם תנצח את הפועל.


*המארחים משיגים את רוב הנקודות שלהם בחוץ, אבל מנגד מצבת הנקודות של הפועל מחוץ לראש הזהב לא מעודדת. ראשל"צ לא הפסידה בששת משחקיה האחרונים, כשבארבעה מתוכם היא מנצחת.


* בסיבוב הקודם ניצחה הפועל 1:2, אך בשנים האחרונות המאזן בין הקבוצות די שוויוני. אחד המשחקים הזכורים לטובה מהשנים האחרונות היה לפני 8 שנים, בעונת העלייה האחרונה 2013/4: הפועל ירדה למחצית בפיגור של 2:0 אבל צמד שערים של אדריאן פרננדס ואחד של אורי פסו הביאו לניצחון 3:2 דרמטי ומשמח.


כולנו מאחורי הפועל. צילום: קובי אליהו


מאיפה הוא מוכר לי?


שון מלכה - הקשר של המארחים כבש העונה 4 שערים ותרם עוד מספר נאה של בישולים. במדי הפועל הוא רשום על שער ליגה בודד על פני 20 הופעות בשתי עונות נפרדות (2015/6+2012/3).


איתי לוי - החלוץ שגדל בהפועל ורשם במדיה 39 הופעות על פני 4 עונות, נרכש בעונה שעברה ע"י בית"ר ירושלים והושאל לראשל"צ. עד כה לוי כבש שער ליגה אחד ומשותף בעיקר כמחליף.


אריאל לזמי - הקשר שפתח את העונה הנוכחית בהפועל זכור בעיקר בשל השלושער שלו בגביע המדינה. מאז שעבר בחלון ההעברות לראשל"צ הוא עלה רק בשני משחקים כמחליף ורשם פחות מ-45 דקות סה"כ.

bottom of page