top of page

כשאני מאמין שהכסף שלי עוזר למועדון להשתפר, אני שם / טור של מתן ציוני

קשה לכל אחד מאיתנו להבין שגם אם הוא אחד או אחת מתוך 1,116, הוא בעל הבית של המועדון שלו. אם אני רוצה עוד קשר אחורי, עוד איש מקצוע לצוות האימון או אפילו שידור ישיר של משחקי אימון, אין סיבה שאני לא אזרים עוד קצת מעבר למינימום הנדרש

צילום: סער כרמלי


בתקופת התיכון היה לי חבר לכיתה שעלה על פטנט גאוני: בכל יום הוא היה פונה למישהו מהחברים ומבקש שקל שישלים לו את העלות של כוס ברד או סנדוויץ' סלט ביצים אצל מוטי בקיוסק. עכשיו, זה לא שהיה חסר לו חלילה, הוא פשוט לא רצה לבזבז את הכסף שלו. ואתם יודעים מה? אין יום שיואב נשאר צמא או רעב. תמיד היה מי שיפרגן לו בשקל או שניים ולמרות שזה היה כבר מעיק, זה כבר נהפך לקטע שלו וכולנו זרמנו עם זה.


לפני תקופת העמותה, ובמשך שנים רבות, הייתה שגורה בהפועל פתח-תקוה "תרבות השנורר". בעלי הקבוצה היה נקלע לבור, והיה מתחיל בסבב טלפונים לאוהדי הפועל. אם המשנורר היה מקצוען הוא היה יודע להוציא כמעט מכל אחד כמה אלפי שקלים שהיו סוגרים לו את הפינה.

ואתם יודעים מה? תמיד זה עבד להם כי הלב של אוהדי הפועל הטובים לא עמד בזה. אני לא בטוח בסכומים שנאספו ככה ברבות השנים, אולי אחרים פה יוכלו לשפוך אור, אבל בהערכה גסה הם שווים לדירת 4 חדרים באזור שפעם אכלס את שער 4 של האורווה.

אני לא יודע את זה בוודאות, אבל אני די בטוח שבעלי מועדון כדורגל בארץ או בעולם לא מוציאים כסף מהכיס רק פעם אחת במהלך השנה. קשה לכל אחד מאיתנו להבין שגם אם הוא אחד או אחת מתוך 1,116, הוא בעל הבית של המועדון שלו. ככזה, הוא לא חייב לשאול אף אחד ולחכות שיגידו לו מתי להשקיע כסף בעסק שלו- הוא יכול לעשות את זה מתי שהוא רוצה. בזמן בניית הסגל, בחלון ההעברות של ינואר או בעצם בכל יום אחר בשנה.


אני לא יודע כמה מכם קראו את דו"ח ועדת הביקורת של חודש יוני. הוא מפורט, נוקב ומנוסח באופן שגם מי שאינו רו"ח במקצועו יוכל להבינו. מסקנות והמלצות הועדה, אישורו של המנכ"ל והתייחסות הועד המנהל לדוח היו אידיאליות מבחינתי. קשה לי להסביר כמה אני שמח שכל המערכת עושה את עבודתה ומשקפת לחברי העמותה את האמת ובזמן אמת. אם יש טענות בנוגע לליקויים וטענות, הן לא מטואטאות מתחת לשטיח אלא מוצגות לעיני כל.


לבעלים כאלה, שאני גאה להימנות ביניהם, אתרום בלי שאף שנורר ינגן לי על הלב אלא מיוזמתי. כשבשבוע אחד אני זוכה לראות ולשמוע (בשיחת זום של מועדון הכסף) את מאמן הקבוצה והמנכ"ל מדברים על תקציב שחקנים ובניית הסגל, ומצד שני את המצב הכספי של המועדון בדו"ח, יש לי את כל המידע שאני צריך כדי לגבש דעה עצמאית בנוגע לטיב העמותה, התנהלות המועדון והאם מגיע לו תרומה נוספת.


יכול להיות שמשתמע מהדברים שאני הולך לפדות קופת חיסכון ולשלוח אותה לסירקין. תרגיעו את אשתי, זה לא מה שקורה כאן. כשאני מבסוט ממה שקורה ומאמין שהכסף שלי עוזר למועדון להתחזק ולהשתפר, אני לא מחכה שיבקשו ממני - אני פשוט נכנס ו"מפרגן" למועדון עוד קצת. אם אני רוצה עוד קשר אחורי, עוד איש מקצוע לצוות האימון או אפילו שידור ישיר של משחקי אימון, אין סיבה שאני לא אזרים עוד קצת מעבר למינימום הנדרש. אני כבר הגדלתי את ההשקעה שלי בהפועל השנה, בהתאם ליכולותיי. אם גם אתם מזדהים עם מה שכתבתי, הכנסו לאתר העמותה או לקרן מחלקת הנוער, ותנו למועדון דחיפה קטנה נוספת קדימה.

bottom of page