top of page

"על מנת להמשיך את ההתקדמות של הפועל פתח-תקוה, הגיוס מהקהל צריך להגיע לפחות ל-2 מיליון שקלים"

ראיון עם מנכ"ל המועדון, אבי יחיאל על השדרוג של המועדון, העלאת התרומה מצידו של אדם נוימן לשני מיליון שקלים ויעד הגיוס מהקהל, אשר הגעה אליו תעמיד את המועדון בנקודת פתיחת מצוינת לקראת העונה הקרובה


בהפועל פתח-תקוה עובדים בשבועות האחרונים במלוא המרץ על מנת להעביר את התקציב המלא של הקבוצה לעונה הקרובה בבקרה התקציבית. תקציב המועדון, שגדל השנה בצורה משמעותית, כולל עלייה של 25 אחוזים בתקציב השחקנים והשקעה נרחבת בפרויקטים הקשורים במחלקת הנוער, תשתיות המועדון, בית הספר לכדורגל וקהילה, ובעקבות כך גם עלה הצורך להגדלת ההכנסות של המועדון, על מנת להמשיך את התנופה של ההתקדמות וההתפתחות של המועדון תחת בעלות האוהדים.

אנחנו שמחים לבשר כי לאור השדרוג של המועדון בכלל החזיתות לקראת העונה הקרובה, הספונסר אדם נוימן יגדיל את השקעתו במועדון בחצי מיליון שקלים נוספים (מעבר ל-1.5 מיליון השקלים שכבר השקיע), במידה והאוהדים יגיעו גם הם לגיוס של שני מיליון שקלים. כעת אנו רחוקים 275 אלף שקלים מהיעד. בנוסף, ספונסרים נוספים ויקרים של המועדון הסכימו להגדיל גם הם את השקעתם הראשונית לעונה הקרובה, כאשר במקביל מגייס המועדון כל העת ספונסרים ונותני חסות נוספים. במקביל לבשורה מכיוונו של נוימן, אנו שמחים לבשר כי המועדון הגיע להסכם עם חברת "דן טאון", שתשתמש כספונסר על מדי הקבוצה בעונה הקרובה. במקביל, המועדון ממשיך כל העת במגעים לגיוס ספונסרים ונותני חסות נוספים. במקביל ולאחר ההתגייסות המדהימה של האוהדים בחודש מאי, נדרש מאמץ נוסף מצד כולם, וכמובן גם מצד האוהדים, הבעלים של המועדון.

"זיהינו הזדמנות מבחינת הקבוצה הבוגרת"

"אחד הדברים שאנחנו חורטים על דגלנו הוא להיות שקופים והוגנים מול חברי העמותה, העובדים של המועדון ומול הבקרה התקציבית", אומר המנכ"ל, אבי יחיאל, בראיון לאתר הרשמי. "אנחנו מאמינים שלאורך זמן ניהול תקין ושמירה על התנהלות הוגנת ומסודרת מוכיחה את עצמה, וזאת חלק מהסיבה ששחקנים ומאמנים רוצים היום להיות חלק מהפועל פתח-תקוה".

צילום: סער כרמלי

יחיאל מסביר על הצורך בהמשך הגדלת הכנסות המועדון: "כשהתחלנו את ההכנות לעונה הבאה, פעלנו לפי תכנית מסודרת לשלוש שנים, שהצמיחה שלה נובעת, מן הסתם, גם מעלייה בהכנסות המועדון. ככל שההכנסות גדלות, כך אפשר גם להגדיל את התקציב. השנה באמת עשינו עבודה טובה בגיוס תורמים משמעותיים. הנקודה הבולטת ביותר הייתה הצמיחה בגיוס הכספים מהאוהדים, מטרה חשובה שהצבנו לעצמנו. קיבלנו החלטה שאנחנו רוצים לקדם את המועדון בכל הפרמטרים ובכל הקטגוריות, בעצם להמשיך את התהליך שהתחלנו בשנה שעברה. זיהינו הזדמנות גם מבחינת הקבוצה הבוגרת, גם מבחינת האווירה סביב המועדון והקשר עם הקהל והספונסרים שמסביבנו, שזה הזמן לקפוץ כמה צעדים קדימה. המטרה היא להתקדם מבחינה מקצועית, ניהולית וכלכלית, על מנת להביא את המועדון שלנו לקדמת הבמה".

מדוע הגדלת יעד הגיוס עלה רק עכשיו ולא בשלב מוקדם יותר של הקיץ?

"אחד האתגרים של כל עסק, אבל במיוחד בכדורגל, הוא שההערכות של ההכנסות מאוד גסות לפעמים, ואין באמת אפשרות שבחודש מאי תהיה למועדון ודאות מה יהיו ההכנסות לאורך כל העונה שלאחריה. החלטנו שזה הזמן לדחוף את עצמנו קדימה. בנוסף, בשנתיים האחרונות ובמיוחד בשנה האחרונה, הבקרה התקציבית מקפידה יותר, שזה אומר בפועל שהם רוצים יותר ערבויות, בודקים לעומק את האנשים ששמים את הכספים ויש חוקים וכללים מאוד ברורים. זה דבר שאנחנו רואים אותו לחיוב וכמשהו שמשפר את הכדורגל הישראלי, אך מצריך גם מאיתנו לשים יותר 'כסף על השולחן' כבר בשלב הזה".

"לאחר מאי הערכנו שנגיע לגיוס של 2 מיליון שקלים מהקהל ופעלנו בהתאם"

"ידענו שבשביל להעמיד קבוצה שתהווה פקטור רציני לעלייה, אנחנו צריכים לעשות מספר דברים, בראש ובראשונה להגדיל את תקציב השחקנים כדי שנוכל להביא למועדון שחקנים בכירים", הוסיף יחיאל. "תקציב השחקנים שלנו גדל בלמעלה ממיליון שקלים לעומת השנה שעברה. בנוסף, החלטנו במועדון שזה הזמן לשפר גם את נושא המעטפת בצד המקצועי, בין אם זה אנשי מקצוע, ציוד ואמצעים נוספים, כמו גם חלק נכבד מהעליה בתקציב שהלך לנושא שדרוג מחלקת הנוער, שם שודרגנו גם ברמת איכות אנשי המקצוע וגם מבחינת התנאים שאנחנו מספקים. הדבר השלישי ששמנו עליו דגש, הוא התשתיות והניהול, אם זה צוות מדיה ושיווק, פעילות קהילתית, אם זה לשמור על האנשים שהצטרפו אלינו בשנה שעברה ואנשי המקצוע שנוספו היום. יש לנו היום כמעט בכל קטגוריה, גם ברמה האנושית וגם ברמה איכות המחלקה, את המחלקות הטובות ביותר בליגה הלאומית, ולפחות בשמינייה המובילה בכדורגל הישראלי בכלל – אם זה מחלקה משפטית, ואם זה מחלקת השיווק והקשר עם הקהל ואם בפעילויות הקהילתיות שלנו, אנחנו מתמודדים בכבוד עם הקבוצות הגדולות בישראל. כדי לשמר את זה ולגרום לדבר הזה לקרות ולהמשיך להשתפר גם בגזרות נוספות, אלו דברים שדורשים כספים, בטח במציאות הכלכלית של היום שהמחירים עולים וההוצאות הרבה יותר כבדות. ההשקעה שלנו בתשתיות ובשיפור הדברים במחלקת הנוער ובית הספר לכדורגל, יובילו אותנו להכנסות הרבה יותר גדולות בעתיד".

בתחילת הקיץ הוצב יעד גיוס של 1.5 מיליון שקלים, מדוע כעת היעד עולה ל-2 מיליון שקלים?

"בתחילת הקיץ רצינו להציב יעד שבאמת היה נראה לנו הגיוני באותה נקודת הזמן. לאחר חודש מאי המדהים של ההצטרפויות לעמותה, הערכנו מבחינה תקציבית כי ההכנסות מהקהל יגיעו ל-2 מיליון שקלים, והתנהלנו בהתאם לכך מבחינה תקציבית. אנחנו במרחק של כ-275 אלף שקלים מהיעד הזה, שהגעה אליו תשים אותנו בנקודת פתיחה מצוינת לעונה הזו. אנחנו כרגע מתנהלים מול הבקרה התקציבית על מנת לאשר את התקציב המלא, וחשוב מאוד שנוכל להראות להם את המספרים הכי טובים שאפשר מבחינת הגיוס מהקהל. הספונסרים שלנו עושים מאמצים וכולם כבר בשלב שהגדילו את ההשקעה הראשונית שלהם, נוכח המציאות הכלכלית שאנחנו נמצאים בה. חשוב מאוד להראות לספונסרים שלנו שכולם עושים מאמצים על מנת לעמוד במטרה המשותפת הזאת על מנת להביא את המועדון למקום הכי טוב שיכול להיות".


"כאשר הקהל יגיע לשני מיליון שקלים, אדם יעלה את ההשקעה שלו בחצי מיליון שקלים נוספים"

באשר להגדלת יעד ההכפלה של אדם נוימן, אמר יחיאל: "אדם התחייב בתחילת העונה שעברה להשוות עד מיליון שקלים והוא עמד בזה, השנה הוא התחייב למיליון וחצי שקלים והוא עומד בהתחייבות הזאת, וכרגע לאור השדרוג שהמועדון עושה בקיץ, הוא הסכים להגדיל את ההשקעה שלו, כך שכאשר הקהל יגיע לגיוס של שני מיליון שקלים, הוא יגדיל את השקעתו בחצי מיליון שקלים נוספים, מתוך האמונה הגדולה שלו במודל בעלות האוהדים. הגעה ליעד הזה תשים את המועדון במצב טוב מאוד לקראת ההמשך. עונת כדורגל מלאה בהפתעות לפעמים טובות ולפעמים פחות, וחשוב מאוד שנגיע אליה כמה שיותר חזקים ואיתנים כלכלית. יש לנו קהילה עסקית חזקה שנמצאת איתנו ורוצה לעזור, וכעת דרושה גם הרתמות נוספת, שלכם, האוהדים, על מנת לעמוד במטרות שלנו".

האם הגעה ליעד של שני מיליון שקלים מהאוהדים תסייע בהבאת חיזוק נוסף לקבוצה?

"בהחלט כן. אנחנו יודעים שהעונה ארוכה ואנחנו צריכים סגל חזק. התחזקנו בחמישה שחקנים טובים ומשמעותיים ואנחנו רוצים להמשיך ולחזק את הקבוצה. אנחנו בוחנים אפשרות לצרף לפחות שחקן זר אחד, אנחנו צריכים קודם כל לעמוד בהתחייבויות הקיימות שלנו ולהגיע ליעד של שני מיליון שקלים מהאוהדים. במודל של בעלות אוהדים, האחריות במצב כזה לא צריכה להיות על גורם אחד בלבד, ואם העמותה תגיד 'למה אני? כבר הבאנו סכום מכובד', אז גם השאר יגידו. במצב הזה, כל אחד מתגייס ועושה את הכי טוב שהוא יכול בהתאם ליכולותיו ובמסגרת מה שהוא מרגיש בטוח לעשות והיום אני רוצה להאמין שכולם מאמינים וסומכים על המועדון שהדברים הולכים לטובת הקידום של הפועל פתח-תקוה".


***


כך תוכלו לעזור להפועל להגיע ל-2 מיליון שקלים, ולהביא להגדלת התרומה של אדם נוימן ל-2 מיליון שקלים:

1. הצטרפות לעמותה – טרם הצטרפתם? כבר הצטרפתם ורוצים לצרף בן/בת משפחה/חבר אל העמותה ולהנות מההטבות שיגיעו לחברי העמותה במהלך העונה? לחצו על הקישור הבא.

2. כבר הצטרפתם לעמותה? במידה והצטרפתם במסלול "כחול", תוכלו לשדרג בקלות את החברות שלכם לחברות כסף! חברות כסף מקנה זיכוי מס בגובה של עד 35 אחוז. זכרו שהפועל מקבל את הסכום הכולל, בנוסף להכפלה של אדם נוימן, כלומר 3,000 שקלים, כאשר הסכום הכולל, אחרי זיכוי מס, שתשלמו על חברות כסף, הוא 975 שקלים בלבד, כולל מנוי. לשדרוג החברות לחצו כאן

3. קרן מחלקת הנוער – באפשרותכם לתרום לפרויקטים בקרן מחלקת הנוער, אשר בשלב הזה מתוקצבים מתקציב המועדון. כל סכום שתתרמו במסגרת קרן מחלקת הנוער, יחשב כחלק מיעד ההכפלה של שני מיליון שקלים, וכמובן מקנה בזיכוי מס גם כן. לתרומה לקרן מחלקת הנוער לחצו כאן.

4. באפשרותכם לתרום דרך עמוד התרומה באתר העמותה, ולהזדכות במס גם כן, בקישור הבא.

5. לרכוש מנוי לעונה הקרובה דרך אתר לאן לחצו כאן.


בואו נחזק את הפועל פתח-תקוה!

תיוגים:

bottom of page