top of page

הדרבי חוזר לליגת העל, טסלפפה: "השחקנים מבינים את החשיבות"

הכחולים יגיעו במטרה לצאת עם ידם על העליונה בדרבי הראשון בליגת העל מזה כמעט תשע שנים. דוידוב: "זה משחק שיכול לקחת אותנו קדימה"




כמעט תשע שנים חלפו מאז הדרבי של פתח תקוה שוחק במסגרת ליגת העל, כשהפועל 'מבנה' פתח-תקוה תתארח מחר (רביעי, 19:45) אצל מכבי פ"ת במסגרת המחזור ה-12 של ליגת One Zero. בשלב הזה הוקצו לאוהדי הפועל 2,000 כרטיסים, כאשר המכירה מתקיימת דרך אתר לאן בקישור הבא.


הכחולים יגיעו לדרבי עם מספר חיסורים בסגל, כאשר פרט לעומר כץ ואבי ריקן ייעדרו מחר גם מתן גושה המורחק, רוי נאוי המוצהב וריצ'ארד בואטנג, שסובל מפציעה בברך. מנגד, עידן ורד ישוב לסגל.


"דרבי בפתח תקוה זה דבר מרגש", אמר עופר טסלפפה במסיבת עיתונאים שהתקיימה היום לקראת המשחק. "אנחנו קבוצת אוהדים ועבור האוהדים זה המשחק החשוב ביותר. אנחנו באים במומנטום פחות טוב, אבל נעשה את הכל כדי לצאת מחר מאושרים עם שלוש נקודות". על האכזבה מההפסד האחרון בבלומפילד אמר המאמן: "ההפסד הזה לא היה אופייני לנו. אני חושב שייצבנו את עצמנו אחרי ההפסד למכבי נתניה והיינו חזקים הגנתית. במשחק הזה הכל התמוסס לנו. עברנו על הדברים ואני מאמין שאנחנו נבוא מחר בגישה אחרת לגמרי. אני מרגיש אחריות גדולה מאוד, זו עונה שלישית שלי פה וחוויתי דרבים. אני יודע כמה דרבי יכול לקחת את הקבוצה קדימה ותוצאה טובה יכולה לקחת אותנו אחורה. השחקנים מבינים את החשיבות".





עידו דוידוב, שכבש את שער השיוויון בדרבי אותו ניצחה הפועל בעונה שעברה, הוסיף: "אני יודע מצוין מה זה דרבי וזה מרגש מאוד. אנחנו יודעים כמה המשחק חשוב, בשבילנו ובשביל הקהל המדהים שלנו. אני מאמין שנבוא מוכנים, מחויבים ומרוכזים בכל פעולה, כי זה באמת משחק שיכול לקחת אותנו קדימה". הקשר, שצפוי לרשום מחר את ההופעה ה-62 במדי הפועל, התייחס לעונה שהוא עובר: "כל שחקן רוצה לשחק כל הזמן. אני מתאמן טוב ועובד קשה אבל בסוף אלו החלטות של המאמן. אני תמיד מקצוען ואהיה שם תמיד כשיצטרכו אותי. אני מרגיש טוב ומאמין שיש לי מה לתת גם בליגת העל. אני מאוד רוצה לעשות את זה עם הפועל ומקווה לעזור לקבוצה כבר מחר".


129 משחקי דרבי שוחקו בשתי הליגות הראשונות, כשהשליטה ההיסטורית הייתה ועודנה של הפועל עם 48 ניצחונות, לצד 40 תוצאות תיקו ו-41 הפסדים. בעונה שעברה שיחקו שתי הקבוצות בליגה הלאומית ובשלושת המפגשים ביניהן זכתה כל אחת בניצחון אחד ומפגש נוסף הסתיים בשוויון. בעונה הקודמת בליגת העל נפגשו הקבוצות פעמיים, כשהפועל מנצחת במשחק אחד ומסיימת את השני בתיקו.



מכבי מגיעה אחרי 4 הפסדים ברציפות, כשהיא במקום ה-8 בטבלה עם 12 נקודות, הפועל מגיעה אחרי 3 הפסדים רצופים, במקום ה-12/13 עם 9 נקודות. ההגנה של מכבי ספגה עד כה יותר שערים מכל קבוצה אחרת (21) אבל כבשה 15, כמעט פי 2 מהפועל (8). רובי לבקוביץ', שוערה של מכבי, שיחק בהפועל לפני שש שנים ורשם עונה מלאה עם 37 הופעות.


מביאים ביחד את הדרבי, קדימה הפועל!

bottom of page