top of page

דבר המנכ"ל

אוהדים/בעלים יקרים,


לאחר ההפסד הכואב בגביע שלשום, ובמהלך תקופה של חוסר הצלחה מקצועי גדול, חשוב לי לשקף לכם את הנעשה בנושא כעת. ראשית חשוב לי לציין כמה המצב מכאיב גם לכולנו במועדון, בדיוק כמו שהוא מכאיב לכם. אנחנו חווים את ההפסדים והמצב בדיוק כמוכם. האמנו שאחרי הניצחון החשוב על לוד נצא לדרך חדשה וניצור רצף חיובי, ובדיוק כמוכם התאכזבנו מאוד כשזה לא קרה.


כולנו במועדון עובדים לילות כימים כדי לשפר את המצב באופן מיידי. אני, יחד עם חברי הדירקטוריון וחברי הועד המנהל, ניב והצוות המקצועי עמלים כדי להחזיר את הקבוצה לתלם המקצועי הנכון. אנחנו עובדים גם בטווח הבינוני, עם מבט לקראת ינואר במטרה לחזק את הקבוצה, אך גם בטווח המיידי, בעבודה עם כל הקבוצה וכן פרטנית עם שחקנים. עד ינואר יש לנו עוד שלושה משחקים, בהם אנחנו מצפים לראות כבר שיפור, ולהגיע לחלון ההעברות ולחזק את הקבוצה על מנת לעמוד במטרות שלה. אנחנו פועלים במסגרת תקציבית מוגבלת אך נעשה את המקסימום על מנת לשפר את נקודות החולשה ולחזק את מה שטוב על מנת שנוכל לעמוד ביעדים שהוצבו לקבוצה.

המצב המקצועי לא טוב, אך הוא גם לא גרוע ולא מדובר במשבר שלא ניתן לצאת ממנו. לצורך השוואה, בעונה שעברה באותו הזמן היינו באותה נקודה בדיוק – הקבוצה צברה את אותה כמות נקודות, הפרש השערים היה כמעט זהה, וגם אז הודחנו מהגביע מול קבוצה מליגה א' לצערנו. בסוף העונה כולנו רצינו לשמר את בסיס הסגל, אך זה לא התאפשר.


כיום אנחנו בעלי המועדון, ולא רק אוהדים, וצריכים לשפוט אותה כמו בעלים ולא רק כאהודים, על בסיס עמידה במטרות שהצבנו לה. הקבוצה הבוגרת של הפועל פתח תקוה בעונת 19-20 נבנתה כאשר לפניה עומדות מספר מטרות ברורות שהוגדרו והוצבו בפניה ,כולן מדידות ועל בסיסן נבנה תמהיל העובדים שנבחר לביצוע המשימה במסגרת מגבלות התקציב (מאמן, צוות מקצועי ושחקנים)

  1. בניית תשתית של שחקנים שיהוו שלד מקצועי לשנים הבאות. (נקודת המוצא – לא היה שחקן אחד חתום במועדון)

  2. קבוצה שמשחקת כדורגל אשר יביא הנאה לאוהדים ויחזיר את הגאווה.

  3. שילוב קידום ושיתוף שחקני בית של המועדון.

  4. מיקום הקבוצה בפלייאוף העליון של הליגה הלאומית בסוף העונה הסדירה.


כרגע אנחנו עומדים בסה"כ 50% הצלחה של עמידה ביעדים. ישנו דבר אחד שלא ניתן לתיקון בפתרון קסם וזה ניסיון על כל היבטיו, והוא מהווה את אחד מגורמי הסיכון שנלקחו בחשבון כשיצאנו לדרך.

אני אסיים ואומר שטעויות נעשו ויעשו ואנחנו נתקן אותן והכי חשוב שנלמד מהן. הטעות המשמעותית שעשיתי היא חוסר תיאום ציפיות או חוסר הסברה של תמונת המצב האמיתית של המועדון ושל התהליך ואני מתכוון לתקן את זה בתקופה הקרובה.

אין קיצורי דרך אין מטה קסמים ויש מציאות שאיתה כולנו צריכים להתמודד בגאווה גם ודווקא ברגעים שקשה ולא הולך. קנינו מועדון במצב לא פשוט ואנחנו משפרים אותו כל יום במסגרת המגבלות הכלכליות שלנו.

כדורגל וספורט הישגי הוא אחד המקצועות הקשים ותמיד אנחנו שואפים הכי גבוה שניתן ותמיד נשאף לשם, אבל נעשה את זה בעיניים פקוחות, באחריות, וביחד.


רועי אלרום, מנכ"ל הפועל פתח-תקוה

bottom of page