top of page

מבוא לסטטיסטיקה

לקראת המשחק הערב שייערך באצטדיון דוחא, אספנו לכם כמה נתונים מעניינים על היסטוריית המפגשים בין הפועל לסכנין, באדיבות אתר המוזיאון


בן עמית


ראשית, מדובר ביריבה עיקשת. ב-24 מפגשי העבר בין הקבוצות, הצליחה הפועל לנצח 5 פעמים בלבד, כשמנגד, הפסידה 8 פעמים. עוד 11 משחקים הסתיימו בתוצאת תיקו. מאזן השערים עומד על 26-29 לטובת סכנין.


הניצחון האחרון של הפועל על סכנין, היה דווקא ב"ראש הזהב", אז ניצחה הפועל 2-1 בעונת 14/15 משער עצמי של מחמוד קנדיל כשאת השער השני כבש שחר הירש.


משחק החוץ האחרון בסכנין התקיים אף הוא בעונת 14/15 והסתיים באופן לא מפתיע בתיקו 0-0. באופן כללי, מאז נפתח אצטדיון דוחא בעונת 04/05, עומדת הפועל על 50% הצלחה כאשר ב-6 משחקים, הצליחה לנצח פעמיים, להפסיד פעמיים, ופעמיים נוספות לסיים בתיקו.


ב-2 המשחקים הראשונים בהם התארחה הפועל בדוחא, היא השיגה 2 ניצחונות, אך ב-4 המשחקים האחרונים, היא לא הצליחה לנצח.


הניצחון האחרון של הפועל בדוחא היה במחזור השמיני של ליגת העל בעונת 08/09 אז ניצחה 3-0 מצמד של שמעון אבוחצירא, שהורחק בהמשך, ואת השער השלישי הוסיף אורי אוזן עמוק בתוך תוספת הזמן. הנתון הנוסף – אותו משחק התקיים אף הוא בחודש נובמבר (1/11/08).


הניצחון הגדול ביותר במאזן המשחקים בין הקבוצות שייך להפועל, כאשר בעונת 05/06 היא ניצחה בדוחא 4-1 מצמד של עומר בוקסנבוים, אלנתן סלמי ואורי אוזן. למשחק היה חשיבות מכרעת ביותר כיוון שבתום אותו המשחק, הבטיחה הפועל את ההישארות בליגה, ושלחה את סכנין מעשית לליגה הלאומית.


את תואר מלכי השערים בכל הזמנים מול סכנין חולקים בצוותא – מנור חסן, שמעון אבוחצירא, ועומר בוקסנבוים עם 3 כיבושים כל אחד. מתוך 26 שערים שכבשה הפועל לסכנין, רק 3 מהם נכבשו על-ידי שחקנים זרים – פטי נימבה, עמנואל בניאני, וסטיפן אופיי.


המשחק ינוהל על-ידי אביעד שילוח, כאשר ב-8 משחקים אותם שפט את הפועל, היא הצליחה לנצח 3 פעמים, להפסיד 4 פעמים ופעם אחת לסיים בתיקו.


9 משחקי ליגה קיימה הפועל לאורך ההיסטוריה בתאריך ה-4/11, אך המאזן טעון שיפור. 5 הפסדים מול 2 ניצחונות. 2 משחקים נוספים הסתיימו בתיקו.


הנתון שאולי הוא המעניין ביותר לקראת המשחק הערב– מדובר במפגש הראשון אי פעם בין הקבוצות במסגרת הליגה הלאומית ונקווה שיסתיים בטעם מתוק.

bottom of page