top of page

"נעשה הכל בשביל לחזק את הקבוצה, כל אחד שיכול לתרום צריך לעשות את זה"

בשיחה פתוחה לרגל מחצית העונה, מספר מנכ"ל הפועל, אבי יחיאל, על הרגעים הקשים בקיץ ("הרגשתי אחריות"), הכוונות בחלון ההעברות ("בימים הקרובים נראה תנועה"), הקשר עם גיסו אדם נוימן ("בנינו מערכת יחסים סביב הפועל"), והשינויים במחלקת הנוער ("הזמן יוכיח שאנחנו צודקים")

הראיון המלא. צילום: תום בלפר. עריכה: נדב טרגן


"הרגשתי אחריות על ירידת הליגה. ידעתי שאני לא רוצה לעזוב את המועדון כשהוא במצב הזה, אלא כשאני יודע שבנינו משהו משמעותי שיכול להישאר להרבה זמן". עם התחושה הזו סיים מנכ"ל הפועל פתח תקוה בשנה וחצי האחרונות, אבי יחיאל, את העונה הקשה אשתקד, שהסתיימה בירידת ליגה כואבת.


מאז לא מעט דברים השתנו, וכעת, בשיחה פתוחה לסיכום המחצית הראשונה של העונה, אותה תוכלו לראות בווידאו שבתחילת הכתבה, מתייחס יחיאל לכל הנושאים הבוערים – חיזוק הקבוצה בחלון ההעברות בינואר, המצב במחלקת הנוער, הקשר עם גיסו אדם נוימן והשינויים שהוא מבצע במועדון על מנת לשפר אותו בטווח הקצר והארוך.


"מבינים שגם קבוצות אחרות הולכות להתחזק". יחיאל. צילום: תום בלפר


"נעשה כל מה שאפשר וצריך בשביל לחזק את הקבוצה", מצהיר מנכ"ל הפועל. "בימים הקרובים בטח נראה תנועה. אנחנו מבינים שגם קבוצות אחרות הולכות להתחזק, וגם אנחנו עברנו חצי עונה שבה למדנו להכיר את השחקנים שלנו. אנחנו רואים איפה אנחנו צריכים לעזור לשחקנים על המגרש, יש פציעות ועוד דברים שקורים במהלך עונה. אנחנו צריכים לנצח יותר ולהביא יותר איכות, ואנחנו צריכים לדעת להוציא יותר גם מהשחקנים שכבר נמצאים פה. נבחן איפה צריך לחזק ולשפר כדי לעשות חצי עונה טובה יותר מזו שעשינו עד כה".


באשר לגיוס של מהאוהדים/בעלים, שיצא אתמול באופן רשמי לדרך, אמר יחיאל: "כל אחד שיכול לתרום לעמותה צריך לעשות את זה, כמובן בהתאם למגבלות והיכולות של כל אחד. העונה גייסנו קרוב למיליון שקלים מהאוהדים ואין סיבה שלא נגיע ל-1.5-2 מיליון שקלים בשנה מהאוהדים. הסכום כיום מייצג קרוב ל-700 חברי עמותה ואני רוצה להגיע לפחות ל-1,500 חברי עמותה. זה מה שהמועדון צריך כדי לעשות את קפיצת המדרגה. אם יהיו עוד משקיעים, ספונסר גדול או משקיע שיהיה מוכן לשים כספים מאוד גדולים אז מעולה, אבל בסופו של דבר המועדון הוא בבעלות העמותה. ככל שנרצה להיות טובים יותר, נצטרך יותר משאבים".



"מחלקת הנוער עוברת שינוי, הזמן יוכיח שאנחנו צודקים"


נושא בוער נוסף בשבועות האחרונים הוא סוגיית מחלקת הנוער, שעוברת תקופה מאתגרת. "מחלקת הנוער עוברת שינוי", אומר יחיאל. "ברגע שהבסיס והתשתית טובים, אז אפשר להתחיל לרוץ. ככה אני רואה את הדברים וזה המסר שהעברתי לוועד המנהל. חלק מהשינויים שקרו בשבועות האחרונים מתוכננים וחלק נכפו עלינו. אין לי ספק שהשינויים היו חייבים לקרות, גם מבחינה ניהולית וגם מבחינה מקצועית. בטווח הקצר נפגענו, יש שחקנים שעזבו ויש הורים שלא מרוצים, אבל אני יכול להגיד שעשינו את המקסימום בתנאים הקיימים כדי להשאיר את השחקנים שרצינו להשאיר".


"בסופו של דבר מקבלים פה תנאים מצוינים", מבהיר יחיאל. "תמיד אפשר לשפר, אבל יש לנו מתקן טוב, מאמן כושר, אנליסטים, פסיכולוגים, צוות מקצועי טוב עם מנהל מקצועי מצוין ומאמנים טובים. היום ילד בהפועל פתח תקוה, מגיל בית ספר לכדורגל עד גיל נוער, מקבל את כל מה שהוא צריך בשביל להפוך לשחקן כדורגל טוב יותר וגם לבן אדם טוב שזה לא פחות חשוב. אני הייתי שחקן בוגרים ולא קיבלתי חצי ממה שמקבלים פה. אנחנו רק נלך ונשתפר בתנאים שאנחנו נותנים לשחקנים וייצאו מפה שחקנים כדורגל טובים. אם השינויים האלו זה מה שהיינו צריכים כדי שמכאן נוכל לעוף למעלה, אז זה שווה את זה ואני עומד מאחורי זה. הזמן יוכיח שאנחנו צודקים".


ברגע שהבסיס והתשתית טובים, אז אפשר להתחיל לרוץ. צילום: תום בלפר


"יש היום צוות מקצועי טוב במחלקת הנוער", המשיך יחיאל. "הצלחנו להביא לקבוצת את הנוער מאמן ברמה הכי גבוהה שיש ולצידו יש לו את העוזר שלו יובל שפונגין, שחקן עם 40 הופעות בנבחרת ישראל. יש עוד הרבה דברים טובים שקורים במחלקה, ויש שחקנים שבימים האחרונים הביעו בנו אמון וחתמו על חוזים או הצטרפו אלינו ממועדונים אחרים. נכון, נקודתית ספגנו מכה מסוימת, אבל אין לי ספק שכדי להתחיל מחדש וכדי שנוכל להשתפר ולהגיע להישגם גדולים, היינו חייבים לעשות שינויים כואבים. הפועל פתח תקוה חזקה. היא הייתה חזקה לפני שחקן כזה או אחר שעוזב במחלקת הנוער והיא תהיה גם אחרי. מאוד חשוב שגם אנחנו, כמועדון, נעמוד זקופים וגאים מול שנתון כזה או אחר או מול שחקן כזה או אחר במחלקת הנוער. יש לנו מחלקת נוער עם קבוצות טובות, יש לנו שחקנים איכותיים, יש לנו בית ספר לכדורגל שגדל השנה מעל 250 ילדים וזה עוד יגדל בשנה הבאה, יש הרבה דברים טובים שקורים".


"אדם התחבר לסיפור של הפועל, שמח שהוא נענה לבקשתי"


אחד המהלכים החשובים שנעשו בקיץ, שסייעו בסופו של דבר להפועל לעמוד על הרגליים ולקחת בשתי ידיים את ההזדמנות לחזור לליגה הלאומית, היא התרומה על סך מיליון השקלים שהגיע מגיסו של יחיאל, מייסד ויוורק, אדם נוימן. "באחת הנסיעות שלי לחו"ל בעונה שעברה המון כעסו עלי שאני פתאום נוסע לניו יורק", נזכר יחיאל. "חלק מהסיבה לנסיעה הייתה גם כי הרגשתי שאני חייב לקחת רגע הפסקה אחרי עונה כל כך קשה כמו שהייתה בעונה שעברה, וגם כדי לפגוש את אדם. כשנפגשנו, הנושא של הפועל עלה ובנינו מערכת יחסים סביב הנושא של הפועל פתח תקוה. אדם לא חובב כדורגל בשום צורה ולא הכיר את הסיפור שלנו, אבל אחרי שסיפרתי לו הוא התחבר ואני שמח שהוא נענה לבקשתי ועזר".


על המשך הדרך של נוימן במועדון ושל תורמים נוספים, אמר יחיאל: "אדם, כמו כל ספונסר או תורם אחר שתורם למועדון, מתעניין בצורה שהמועדון מתנהל ומתנהג. היכולת שלנו למשוך עוד ספונסרים ולגרום לקיימים להמשיך, טמונה בשאלה אם נצליח להראות להם ערך להשקעה שלהם. בכדורגל, הערך עבור התורמים הוא לא כלכלי אלא חברתי, והגופים התורמים הגדולים רוצים לראות מועדון מסודר שאנשים נהנים להיות בו. הם רוצים לראות פעילויות קהילה ענפות, שאני שמח מאוד שעלו הילוך השנה במועדון ויש לנו חוץ מהקבוצה המשולבת גם את הפעילות עם עילי, קבוצת אבות ובנים ועוד מגוון פעילויות שאנחנו עושים ביחד עם העמותה. הספונסרים גם רוצים לראות קהל שתומך ורוצה להיאבק נגד אלימות, הם רוצים לראות שהתרומה באמת הולכת לדברים חיוניים וטובים וברור שהם גם רוצים לראות הצלחות על המגרש, זה תמיד חשוב. זה התפקיד שלי, של העמותה ושל האוהדים להפוך את הפועל למשהו שהוא אטרקטיבי גם על המגרש וגם מחוצה לו".


*הראיון המלא עם אבי יחיאל בכתבת הוידאו שבתחילת הכתבה.

bottom of page